Podręczny zestaw do modyfikacji 1.9 tdi AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DarW
    Classic
    • 2013
    • 21

    Podręczny zestaw do modyfikacji 1.9 tdi AGR

    Benzyna ekstrakcyjna. Spokojnie, oponom nic się nie stanie. Nie ma co się trząść nad tym.
    Kolega ma racje, opony trzeba podpisywać żeby wiedzieć jak je później założyć.
    Dla serwisanta (inteligentnego) jest bardzo ważne gdzie dana opona wcześniej jeździła. Porównuje się stopień ząbkowania i wycierania opon między osiami i odpowiednio decyduje się o zamianie: czy to na krzyż czy tylko przód na tył.
  • foxtrzysta
    Classic
    • 2011
    • 28

    #2
    Podręczny zestaw do modyfikacji 1.9 tdi AGR

    Witam
    Przymiarki do silnikowych modyfikacji trwają. Szukając czegoś na "miarę" natknąłem się na interesujący zestaw.

    Po wszystkim naturalnie zestrojenie w dobrym warsztacie wspomagane odpowiednim programem.

    Proszę o opinie dot. ceny, jakości..



    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • rob555
      Rider
      • 2006
      • 748

      #3
      Od Olka smialo mozna brac. Natomiast ten zestaw jest dedykowany do silnikow wzdluznych (passat A4 A6). U Ciebie te turbo bedzie wymagalo zakupu kolektora, przerobienia DP, dolotu i splywu oleju oraz dolotu powietrza.
      Wolalbym podobny zestaw na wtryskach 230 i turbo ARL.
      185-195KM realne do osiagniecia, ma znacznie lepszy dol niz BRD a pozatym pasuja rury i wydech np od ASZ
      pozdrawiam

      Diagnostyka i tuning
      hybrydowe wtryski i turbiny
      programy na ulice jak i do sportu

      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
      www.tune-up.pl

      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

      Komentarz

      • Tony065
        RS
        • 2009
        • 2497
        • Octavia I (1U2)
        • ARX 1.8 20VT 150 KM

        #4
        foxtrzysta, a coś na zatrzymanie tego tabunu kucyków już masz :?: może najpierw dobre hample :?:
        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
        @ by Tune-up Gdańsk
        TDI VP++ i jeszcze rośnie
        Antek

        Komentarz

        • foxtrzysta
          Classic
          • 2011
          • 28

          #5
          Zamieszczone przez Tony065
          foxtrzysta, a coś na zatrzymanie tego tabunu kucyków już masz :?: może najpierw dobre hample :?:
          Tony z całą pewnością nad nieco lepszymi chamulcami pomyśleć będzie trzeba.

          Skoro już temat zacząłeś to może polecisz coś sensownego?

          btw. dziś pozbyłem się kata nowa strumienica powinna spełniać swoje zadanie


          Rob555 zastanawiałem się też nad skożystaniem z powyższego zestawu z wyłączeniem pompy wtryskowej. Ponoć te seryjnie montowane w AGR-ach nie miały sobie równych..

          Komentarz

          • Tony065
            RS
            • 2009
            • 2497
            • Octavia I (1U2)
            • ARX 1.8 20VT 150 KM

            #6
            foxtrzysta, Primo, używaj do pisania przeglądarki Fire Fox. Jest tam moduł do pisania po polsku, bez błędów. Secundo, załóż na przód większe tarcze, np. 288x25 lub 312x25. Wymaga to zmiany zwrotnic, ale dopiero wtedy OI zaczyna hamować jak trzeba. Możesz pójść na całość i założyć na tył zestaw z RS /256x22/, ale tu trzeba zmieniać też łożyska i w przypadku Twojego auta całą belkę, więc koszty spore.
            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
            @ by Tune-up Gdańsk
            TDI VP++ i jeszcze rośnie
            Antek

            Komentarz

            • foxtrzysta
              Classic
              • 2011
              • 28

              #7
              Dziś zdecydowalem sie na demontaz oryginalnego intercolera w celu potwierdzenia przypuszczen koncowki obecnej oryginalnej turbiny. Juz jakies pol roku temu zaczela wydawac dziwne dzwieki no i autko jakby oslablo.

              Po wylaniu z intercolera okolo 300 ml oleju nie mialem juz watpliwosci ze obecna turbina to szmelc. Czyszczenie objelo tez zawór egr wraz z przepustnicą ktora byla cala zaklejona olejem. Dwunastogodzinna kąpiel w oleju napędowym zdała rezultaty. Kożystając z okazji zaślepiłem egr dedykowaną 4 mm grubości blaszką ze stali nierdzewnej. Po zlozeniu wszystkiego do kupy silnik wyraznie odzyl.
              Katalizator zastąpiony został rurką śr 55 mm a miejsce starej ori przepływki zastąpiła nowa od benzynowego silnika 1.8 T.

              Zmiana turbiny i tak jest nieunikniona dlatego idąc za namową rob 555 zdecydowałem się na turbinkę z ARL -a. Zastanawiam się jednak czy podejdzie p&p czy będzie trzeba coś zmieniać?? Myślałem też o turbo z awx. Ceny są podobne.

              Zdaje sobie sprawe ze zmiana turbiny nie wystarczy.
              Przyda się tez wiekszy intercoler (tylko który?? z tego co zdązyłem sie dowiedziec ten od Iveco Daily powinien byc wporzadku, ale czy z kolej nie bedzie za duzy?)
              Do tego zapewne wieksze wtryski i tu znow pytanie które?? Czy te od ASV wystarczą??

              No i oczywiscie program na sam koniec co by to wszystko razem zgrać

              Silnik ma przebieg 210 tys. Zakladam ze jest to przebieg autentyczny gdyz auto trzy lata temu zakupilem z dosc pewnego zrodla.
              Ostatnim czego chce to wymiana pompy wtryskowej gdyz z tego co wiem troszke to kosztuje.
              Nie jestem tez do konca pewien w jakiej kondycji jest obecna i czy modyfikacje ktore planuje rychlo nie pozbawia jej zycia.
              Pocieszam sie faktem ze pompy wtryskowe z AGR ów uwazane sa za jedne z najmocniejszych( prawda czy mit)??

              No i co ze sprzęgłem?? Moje prawdopodobnie nie przetrwa planowanych zmian.
              Jaka moc chce uzyskac? nie wiem.. Mysle ze taka by silnik dal sobie z tym rade.

              Komentarz

              • soszek81
                L&K
                • 2010
                • 1245

                #8
                Jeśli pchasz turbo od ARLa to wtryski od ASV sobie odpuść. Minimum 216tki (na moc do ~170KM) lub lepiej 230tki (na ori pompie max 180KM). Na ASV szkoda potencjału turba.

                Intercoler możesz zostawić póki co ori (on nie podnosi mocy tylko pozwala ją utrzymać w gorące dni).
                Ori pompa da radę do max 180KM - jeśli działa dobrze to i po modach działać będzie - w rozmowie z Alim jak robił program u mnie to powiedział że to się nie psuje

                Więc max to ok 180KM i 360-380NM.

                Sprzęgło pewnie klęknie, jak rozbierzesz to się okaże czy masz jeszcze jednomas (bywały w AGRach) czy już dwumas. Jeśli pierwsze to sprzęgło SACHSa do G60, jeśli drugie to koło jednomasowe + to co wcześniej.

                Po czym przekonasz się że brakuje Ci minimum 6 biegu :diabelski_usmiech

                Powodzenia
                Była O1 kombi ALH++ 150/340
                Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                Komentarz

                • foxtrzysta
                  Classic
                  • 2011
                  • 28

                  #9
                  Przy turbinie ARL specjalnie sie nie upieram Rozważam też zakup turbiny od awx-a. Pytanie tylko która z nich będzie pasowała bardziej? Wolałbym uniknąć zmiany całego silnikowego orurowania o ile to wogóle możliwe Najbardziej satysfakcjonujące będzie plug and play czyli bezproblemowo)

                  Chciałbym też poznać fenomen czerwonej rury dolotowej ARL o którym to krążą legendy a co za tym idzie również nie mało kosztuje )





                  Co do sprzęgła zdiagnozowana dwumase ( Jak pech to pech ))

                  Co do wtryskiwaczy to różnica cenowa między wtryskami ASV a 230 -tkami to prawie 800 zł... A to już boli..


                  Komentarz

                  • rob555
                    Rider
                    • 2006
                    • 748

                    #10
                    Turbina z AWX bedzie wymagala tak jak BRD dokupienia kolektora przerobienia DP, dolotu do turbo oraz magistrali olejowej.
                    Jak cos to szukaj od ASZ (130KM golf 4 leon octavia)
                    I bierz 216 na zestawach regeneracyjnych Boscha. Nie beda wymagaly regulacji tak szybko jak zestawy oparte na samych koncowkach.
                    pozdrawiam

                    Diagnostyka i tuning
                    hybrydowe wtryski i turbiny
                    programy na ulice jak i do sportu

                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                    www.tune-up.pl

                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                    Komentarz

                    • foxtrzysta
                      Classic
                      • 2011
                      • 28

                      #11
                      rob555 czy turbina od asz bedzie pasowala p&p??
                      w połaczeniu z 216 tkami i strojeniem jakiej mocy poge sie spodziewac?

                      Komentarz

                      • kornat
                        Rider
                        • 2007
                        • 578

                        #12
                        Będziesz potrzebował takiej redukcji http://allegro.pl/przejsciowka-reduk...597375805.html

                        Komentarz

                        • foxtrzysta
                          Classic
                          • 2011
                          • 28

                          #13
                          kornat dziekuje za info

                          moze ktos wypowiedziec sie na temat koncowek wtryskowych firmy star diesel??

                          Sa ok czy moze lepiej wydac wiecej i wziasc fratelli lub bosh?

                          I na jakim cisnieniu 190/300 czy 220/300? Zakladam ze ta druga opcja?

                          Komentarz

                          • Tony065
                            RS
                            • 2009
                            • 2497
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            #14
                            foxtrzysta, ja mam właśnie hybrydy, znaczy korpus z ASV /220-300/ i końcówki FB 216 od kolegi cowboy. nalatane już z 30kkm i jest dobrze. jak pytałem, to FB dają radę na ok. 100-150kkm, Bosch 200-250kkm. pozostałe firmy zostaw dla fanów agrotunningu itp... :wink:
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz

                            • parasite
                              L&K
                              • 2011
                              • 1368

                              #15
                              Hmm a czy jeszcze czegoś nie trzeba przerabiać jeśli chodzi o turbo z ASZ bo to jest chyba turbo ze zmienną geometrią a w AGR jest bez zmiennej?
                              Pytam bo mam mokre turbo i znika mi trochę oleju więc niedługo będę musiał się nią zająć.
                              AGR 112KM, 232Nm
                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                              Komentarz

                              • kornat
                                Rider
                                • 2007
                                • 578

                                #16
                                W AGR bez zmiennej geometrii trzeba jeszcze zmienić zaworek N75 i aku. podciśnienia oraz poprawnie to podłączyć.

                                Komentarz

                                • foxtrzysta
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 28

                                  #17
                                  Jeśli chodzi o zaworek N75 to faktycznie coś słyszałem ale do tej pory sądziłem że nic poza tym zmieniać nie będzie trzeba...

                                  Komentarz

                                  • SZYMON
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 114

                                    #18
                                    Jestem ciekaw efektów końcowych sam mam agr'a kupionego 3 lata temu z przebiegiem 210 tyś :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech

                                    Komentarz

                                    • kornat
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 578

                                      #19
                                      Ogólnie AGR ma sprężarkę z WG a reszta jest na VNT. WG jest sterowane nadciśnieniem a VNT podciśnieniem więc oprócz zaworka trzeba zmienić akumulator VAC.
                                      Zamieszczone przez SZYMON
                                      Jestem ciekaw efektów końcowych sam mam agr'a kupionego 3 lata temu z przebiegiem 210 tyś :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
                                      Nie takie auta jeżdżą i mają się dobrze. W AGR zmieniasz turbo z VNT i wtryski np. od ASV (110KM) i masz taki jak fabryczny 110KM a reszta modów to beznaczenia i każde VP wychodzi podobnie. Wiadome, że jak chcesz ok. 140KM z 110 to tylko program z 90 (ALH) to już wtryski i program a w AGR turbina, wtryski i program. Powyżej to już i tak lepsze turbo, pompa i reszta gratów.

                                      Komentarz

                                      • foxtrzysta
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 28

                                        #20
                                        Spotykam sie z wieloma rozbieznymi opiniami.

                                        Planuje założyć turbo od ASZ.

                                        Czy ktoś mógłby przystępnym językiem opisać co będzie musiało zostać zmienione??

                                        Cóż to jest VNT i WG ?

                                        Zaznaczam że przystępny język to taki którzy rozumieją nawet Ci co się nie znają )

                                        Z góry dziękuje

                                        Komentarz

                                        • kornat
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 578

                                          #21
                                          WG - turbina bez zmiennej geometrii (AGR, 1Z itp.)
                                          VNT - turbina ze zmienną geometrią (ALH, AHF, ASV, ASZ, ARL itp.)
                                          Przy zmianie z WG na VNT
                                          - oczywiście turbina na VNT (pewnie wraz z kolektorem, dopływem i odpływem oleju)
                                          - zmiana N75 na taki z z tworzywa z białą czapką http://allegro.pl/oryg-zawor-cisnien...602525307.html
                                          - dołożenie akumulatora/bańki podciśnienia http://allegro.pl/octavia-1-9-tdi-ba...585059565.html
                                          - trochę wężyków do połączenia N75 z bańką i gruszką turbiny
                                          - jeżeli zostajesz przy seryjnym SMIC (intercooler w nadkolu) to ta redukcja wcześniej pokazana ale to w ciepłe dni będzie ubywać koników więc wypada założyć FMIC czyli intercooler montowany centralnie (widać na zdjęciu aukcji którą na początku wystawiłeś).
                                          - podłączyć wszystko według schematu z drugiego postu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60853
                                          - pewnie na sam koniec trzeba zmienić parę danych w sterowniku aby to jeździło

                                          Komentarz

                                          • parasite
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1368

                                            #22
                                            Zamieszczone przez kornat
                                            WG - turbina bez zmiennej geometrii (AGR, 1Z itp.)
                                            VNT - turbina ze zmienną geometrią (ALH, AHF, ASV, ASZ, ARL itp.)
                                            Przy zmianie z WG na VNT
                                            - oczywiście turbina na VNT (pewnie wraz z kolektorem, dopływem i odpływem oleju)
                                            - zmiana N75 na taki z z tworzywa z białą czapką http://allegro.pl/oryg-zawor-cisnien...602525307.html
                                            - dołożenie akumulatora/bańki podciśnienia http://allegro.pl/octavia-1-9-tdi-ba...585059565.html
                                            - trochę wężyków do połączenia N75 z bańką i gruszką turbiny
                                            - jeżeli zostajesz przy seryjnym SMIC (intercooler w nadkolu) to ta redukcja wcześniej pokazana ale to w ciepłe dni będzie ubywać koników więc wypada założyć FMIC czyli intercooler montowany centralnie (widać na zdjęciu aukcji którą na początku wystawiłeś).
                                            - podłączyć wszystko według schematu z drugiego postu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60853
                                            - pewnie na sam koniec trzeba zmienić parę danych w sterowniku aby to jeździło
                                            To teraz pytanie o cenę. Jaki jest koszt turbiny z ASZ, przerobienie sterowania plus korekcja programu, który już mam? Chyba w najbliższym czasie będę musiał zregenerować turbo, więc chciałbym porównać koszt. Widzę, że 250zł na same części do przerobienia sterowania + turbina + zmiana programu i robocizna to pewnie z 2000 zł wyjdzie?
                                            AGR 112KM, 232Nm
                                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                            Komentarz

                                            • rob555
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 748

                                              #23
                                              Koszt turbo zalezny czy kupujesz nowa czy uzywke...nowa pewnie 2600zl uzywke od 600zl mozna dorwac.
                                              Zestrojenie tego ja bym kasowal jak za zwyklego chipsa bo to od nowa robota pod VNT wiec nie ma co sie ludzic ze tylko korekta wystarczy.
                                              Przy zalozeniu turbo ASZ oprocz tego co Kornat wytluscil dodac trzeba zmiane flanszy na wydechu oraz wystruganie downpipe bo ten z AGR inaczej "patrzy".
                                              Splyw oleju trzeba od turbo VNT zalatwic dolot olejowy uda sie naciagnac (sprawdzone ).
                                              pozdrawiam

                                              Diagnostyka i tuning
                                              hybrydowe wtryski i turbiny
                                              programy na ulice jak i do sportu

                                              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                              www.tune-up.pl

                                              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                              Komentarz

                                              • foxtrzysta
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 28

                                                #24
                                                Dziś rozmawiałem z kolegą z Tune Force z Poznania.
                                                Strojenie po wymianie turbiny i wtrysków to koszt 999 zł z chamownią.
                                                AGR z turbiną ASZ, coolerem i wtryskami 216 na końcówkach bosh 220/300 da moc 170 KM przy 390 Nm
                                                Czas zacząć działać

                                                Kiedy już skończe stworze opis jak dokładnie krok po kroku przeprowadzić tą konkretną modyfikację..
                                                Opisze każdy wężyk wraz z allegroskim odnośnikiem i zdjęciem, każdą śrubke i obejmę..

                                                Opis jakiego ja sam oczekiwałem a którego niestety na forum znaleźć mi się nie udało

                                                [ Dodano: Wto 11 Wrz, 12 21:14 ]
                                                A tak wogóle to czy AGR ma juz zawór N18 i N239 czy te również trzeba dokupic?

                                                [ Dodano: Sro 12 Wrz, 12 18:41 ]
                                                Poszukiwana turbina ASZ wraz z flanszą i kolektorem

                                                Zamiast z allegro wole kupić od kolegów z forum.. Moze ktoś ma o jedna za dużo na warsztacie a po co ma przeszkadzac? )

                                                Komentarz

                                                • Tony065
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2497
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez foxtrzysta
                                                  ...moc 170 KM przy 390 Nm...
                                                  no to 2-masa powie szybko pa, pa... a nawet bardzo szybko, bo nowa już nie jest. zaufaj kolegom i załóż sprawdzony zestaw na takie śmoce, czyli 1-masę i sprzęgło z VR6. to wystarczy do ok.450-470Nm. a tak w ogóle to idź na całość i zapodaj suszarkę z ARL-a, wtryski 230 i pompę 11. na luźnym wydechu da się wycisnąć ponad 190KM/400Nm.

                                                  [ Dodano: Sro 12 Wrz, 12 23:50 ]
                                                  Zamieszczone przez foxtrzysta
                                                  wtryskami 216 na końcówkach bosh 220/300
                                                  216 to są końcówki
                                                  220/300 to ciśnienie jakie dają
                                                  bosch to firma jaka robi korpusy i końcówki

                                                  [ Dodano: Sro 12 Wrz, 12 23:52 ]
                                                  Zamieszczone przez foxtrzysta
                                                  Opis jakiego ja sam oczekiwałem a którego niestety na forum znaleźć mi się nie udało
                                                  nie przesadzaj... gdzieś na pewno coś jest, może nie w całości. i nie marudź. to forum ma już swoje lata i jest zaawansowane technicznie jak fiat 125p :szeroki_usmiech
                                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                  Antek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...